piwik


Ćwiczenia na odchudzanie

Cwićzenia na odchudzanieNadwaga – zmora niemal co trzeciej Polki, podobnie z resztą jak co drugiego Polka. Istnieje wiele sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów, ale wymagają jednego – konsekwencji. Zwłaszcza jeśli chodzi o diety, które zazwyczaj, wymagają restrykcyjnego przestrzegani i jadłospisu i pory posiłków. Ponieważ nie wszystkim wystarczy samozaparcia, aby zmienić całkowicie nawyki żywieniowe, pozostaje sport. Może to zbyt duże słowo, ale na pewno ruch, czyli spalanie tłuszczu. Oczywiście również powinien być regularny, ale bez przesady – wystarczy ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu, aby już po miesiącu pojawiły się rezultaty. Najlepszym sposobem na pozbycie się tłuszczyku jest pływanie – wystarczy pół godziny dziennie lub 45 min 3 razy w tygodniu. Na drugim miejscu jest marsz z  kijkami – nie wymaga takiego wysiłku logistycznego, jak pływanie i wystarczą kijki i wygodne buty. Trzecim sposobem jest trening na siłowni, instruktor pomoże dobrać zestaw ćwiczeń, które najlepiej spalą tłuszcz. Kolejny sposobem jest bieganie, ale trzeba pamiętać, że należy do tego odpowiednio się przygotować, by po pierwszych 10 min. nie nabawić się zakwasów i bezdechu. Natomiast jeśli ktoś zamierza schudnąć, ale nie widzi się ani na basenie, ani z kijkami, może spróbować ćwiczyć w domu. Z tym, że musi to robić codziennie, minimum przez 30 min.

Rowerek

Leżąc na plecach, załóż ręce za głowę i unieś nogi na wysokość około 20 cm, po czym przyciągaj je naprzemiennie do klatki piersiowej. Ćwicz seriami po 30 powtórzeń.

Nożyce

Leżąc na plecach z nogami założonymi za głowę unos naprzemiennie nogi w górę do pionu, tak aby opuszczać jedną nogę w momencie podnoszenia drugiej na wysokości około 20 cm od podłogi. Ćwicz seriami po 40 powtórzeń.

 Hula hop

To koło popularne w latach 50. ubiegłego wieku sprawi, że ubędzie ci kilka cm w pasie. Gdy nie masz takiego kółka w domu, wystarczy gdy staniesz w rozkroku, oprzesz ręce na biodrach i zaczniesz wykonywać biodrami koliste ruchy. Najpierw w jedną stronę, a potem w drugą. Wykonaj ćwiczenie przez 5 min. w każdą stronę.

Skłony

Stań ze złączonymi nogami i wyprostowanymi przed siebie rękami. Wykonaj przysiad, starając się aby pośladki były jak najbliżej pięt. Powtórz ćwiczenie 50 razy.

 Ściana

Oprzyj się o ścianę, napnij brzuch i pomału zsuń się w dół, do czegoś w rodzaju półprzysiadu. Wytrzymaj kilka sekund w tej pozycji, po czym wróć do pozycji początkowej. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Pompki

Połóż się na brzuchu i połóż dłonie na wysokości ramion. Zegnij nowi w kolanach i jednocześnie unieś się opierając na rękach. Powtórz ćwiczenie 20 razy.

Stopa i dłoń

 Stań z rękami wyciągniętymi przed siebie. Podnieś nogę wyprostowaną w kolanie i spróbuj kopnąć się w rękę. Powtórz ćwiczenie 10 razy każdą nogą.

Połóż się na lewym boku z lewą ręką pod głową, tak aby nogi leżały jedna na drugiej. Unieś prawą nogę w górę na wys. 20 cm, po czym po chwili dołącz lewą nogę. Wytrzymaj 20 sek. Po serii 15 powtórzeń i zmień pozycje, czyli połóż się z lewego boku na prawy.

Świeca na wietrze

Leżąc na plecach, ręce połóż na podłodze, tak aby z tułowiem tworzyły mniej więcej kąt prosty. Pomału unieś obie nogi do pionu, a po chwili  przenieś złączone nogi na podłogę po lewej stronie bioder. Następnie powtórz ćwiczenie kładąc nogi po prawej stronie. Wykonaj całość w serii 30 powtórzeń.

Oczywiście, aby ten domowy trening przyniósł spodziewane rezultaty musi stać się codziennością. Najlepiej ćwiczyć rano, przed śniadaniem, wtedy spalanie tłuszczu jest najbardziej efektywne.